NO ÉS PAÍS PER A "PEATONS"...



...ni ciclistes, motociclistes, ni en general cap tipus de persona que es desplace sense utilitzar un cotxe.

Xàbia s'ha convertit en una ciutat rodada, per i dels cotxes. On vas hi ha cotxes, fins i tot en llocs on a priori no deurien estar.

Els xabiencs ens hem acostumat a emprar el cotxe per anar a qualsevol lloc, però sincerament és impossible que en aquest imperi del mal puguen sobreviure aquells que no ho fagen:

-els mitjans de transport públic (per no dir l'autobús que va Xàbia amunt, Xàbia avall) són bastant pèssims: una línia de bus, preu caríssim, horari de bojos i a les 19:00 de la vesprada en hivern s'ha acabat el dia.

-carrils bicis: l'únic carril-bici que hi ha (que ja és prou trist) està justament en la zona de Xàbia que menys faria falta, però bé algo és algo, dirien els optimistes. Per a quan les altres? Suposadament anaven a fer-les amb el plà E (si, a l'oli o a l'aquarel·la perquè per a fer dos ratlles al terra el pressupost era obscenament alt). Segurament s'esperaràn a l'estiu quan hi haja més gent que puga apreciar aquest art pictòric.

-voreres: algunes que van quedant sota el nivell de la calçada com en el muntanyar, la majoria plenes de clots i solcs, d'altres que fa anys que han quedat engolides pels cotxes estacionats al damunt (en l'Avinguda Joan Carles I les voreres varen ser vistes per última vegada fa 10 o 15 anys i pocs s'han queixat al respecte).

-més sobre les voreres: manquen voreres adaptades a persones que utilitzen carros o cadires de rodes. En l'avinguda de Palmela hi ha trams en els que literalment s'ha de saltar per que no han posat cap rampa ni accés.

-zones peatonals envaïdes pels cotxes: més clar, al voltant del mercat no deuria permetre's l'estacionament de cotxes. I que no diguen que és per a la càrrega i descàrrega que tots sabem que els únics que estacionen són els del mercat i els de l'ajuntament, com sempre buscant el profit propi.

I tot açò ocorre sota un govern que en la seua campanya electoral defenia la protecció del medi ambient. Llavors si afavorir el transport privat i motoritzat i dificultar els mitjans de transport no contaminants forma part del seu projecte mediambiental, ja ho han dit tot.